Motory Rolls-Royce budou pohánět nejrychlejší osobní letadlo na světě
A má to souvislost. Právě Rolls-Royce kdysi postavil motory pro Concorde, dosud nepřekonané nádherné civilní letadlo, které dokázalo létat nadzvukovou rychlostí.
Budoucí letoun musí být ekologický
Zatímco provoz Concordu byl z hlediska pohonných jednotek velmi drahý, budoucí nadzvukový letoun, respektive jeho provoz, musí být slučitelný s nulovými emisemi uhlíku. Není totiž žádným tajemstvím, že právě letadla a ještě více lodě patří k největším znečišťovatelům ovzduší.
Proto se logicky výrobce nadzvukového letadla spojil s Rolls-Royce. Společnost (včetně jejich divizí a dceřinných společností) má palce téměř ve všech technologických výrobcích od jaderné energie po high-tech materiály pro své ručně vyrobené automobily. A navíc pomáhala stavět Concorde.
Rolls-Royce je již po léta leaderem v ekologicky šetrném letání. Plánuje například vývoj plně elektrického, uhlíkově neutrálního osobního letadla, které podle inženýrů dosáhne rychlosti 482 km za hodinu. Společnost se chlubila tím, že vyvinula nejlepší baterii, která byla kdy vyrobena pro letadlo.
Nový letoun zásadně zkrátí cestování
Vyvíjený letoun Overture zkrátí let z Montrealu do Paříže z více než 7 hodin na necelé 4. Důraz na kratší doby letu byl vždy součástí nadzvukových projektů, ale v roce 2020 jsou tu i jiné výhody supersonických letů.
Mezinárodní cestování je v době koronavirové plnohodnotným tématem a letadlo, které zabere polovinu cesty, má pak na letišti dostatek času na důkladné vyčištění. Cestující stráví polovinu času sdílením vzduchu v potenciálně vysoce rizikovém prostředí.
Boom koneckonců není jedinou firmou, která v současné době vyvíjí nadzvukové civilní letouny. Otázkou zůstává, zda nadzvukové létání nebude, podobně jako tomu bylo u Concordu, tak drahé, že bude dostupné jen pro bohaté cestující. Dále čtěte: Pozor na elektroniku v letadle. Baterie do zavazadlového prostoru nesmí.