Vlastnit či nevlastnit? Auto na „operák“ je dostupnější než kdykoli předtím
Potřeba vlastnit se v posledních letech snižuje. Zejména mladí lidé preferují užívat si svobody a nenechat se svazovat celoživotním splácením. Tento trend je markantní zejména, co se týče vlastnictví automobilu. Jsou tací, kteří si vystačí s carsharingem. Tuto možnost ale mají jen obyvatelé velkých měst. Pak jsou tací, kteří preferují operativní leasing. Tento typ financování vozu poskytuje motoristům luxus bezstarostného používání vozu. Dříve si na „operák“ pořizovaly auta výhradně firmy, zvláště pak ty velké a bohaté, dnes si ho ale mohou dovolit i soukromí klienti.
Dalším posunem je to, že se operativní leasing rozšiřuje i do segmentů, kde se dříve používal jen zřídka. Zejména se jedná o malé a levné vozy. Příkladem je populární městské SUV Peugeot 2008. To velikostně patří do kategorie malých vozů. V současné době si tento vůz můžete pořídit na operativní leasing za měsíční splátku 6 590 Kč. Vzhledem k tomu, že tato částka zahrnuje nejen povinné ručení a havarijní pojištění, ale kryje i náklady na servis, jedná se nepochybně o zajímavou nabídku. Velkou výhodou je i to, že za dva či tři roky můžete přesedlat do nového a zpravidla i technologicky vyspělejšího vozu.
Co za tuto 6590 Kč měsíčně získáte? Především atraktivní auto s originálním a svérázným designem. Další body si připisuje za moderní a bohatou výbavu. Pyšní se také nejvyspělejšími asistenčními systémy, které mu mohou závidět i vozy vyšších segmentů. Zaručeně si zamilujete i jeho komfortní a útulný interiér. Dále vás model 2008 překvapí svou praktičností. Takovou prostornost u malého vozu rozhodně nečekáte! A nakonec má pro vás i několik roztomilých vychytávek. Můžete si například navolit barvu ambientního osvětlení ve voze a vykouzlit si tak atmosféru přesně podle vaší aktuální nálady. Máte chuť na osvěžující modrou, uklidňující zelenou, energickou červenou či jinou z osmi volitelných barev? Stačí si vybrat.
Operativní leasing je vhodná volba i pro klienty, kteří zvažují pořízení vozu s alternativním pohonem. Peugeot 2008 nabízí plně elektrickou verzi s dojezdem až 406 kilometrů. K dispozici jsou ale i klasické benzínové motory, a to o výkonu 110 nebo 130 koní s manuální či automatickou převodovkou. V kombinovaném provozu spotřebují tyto motory 5,5 až 5,9 litrů paliva na 100 kilometrů, emise CO2 přitom dosahují 123 až 133 g CO2/km. A pak je tu něco mezi tím: hybridní pohon. Za ten si oproti tradičnímu spalovacímu motoru připlatíte 40 tisíc korun. Úsporou paliva se vám ovšem tato investice rychle vrátí. Výhodou hybridního pohonu je to, že zapojuje elektrický motor a snižuje tak emise CO2, a přitom se obejde bez dobíjení ze sítě.