Ekologická jízda nemusí být nuda, nový SUV fastback 3008 vás ji pozvedl na novou úroveň
Tento model už totiž s žádným klasickým spalovacím motorem nepořídíte. V nabídce jsou tři základní pohony: hybrid, plug-in a elektřina. Těchto ekologických pohonů se ovšem není třeba obávat. Naopak. Všechny tři jsou mimořádně efektivní a uživatelsky nesmírně příjemné. A cena startuje už na 749 000 korunách!
Než se ale dostaneme k pohonům, podívejme se na exteriér a interiér vozu. Zde se totiž oproti předchozí generaci udály převratné změny. Nový Peugeot 3008 se kupodivu odklonil od segmentu SUV, kterému po několik let kraloval. Místo toho se vydal objevovat teritorium zvané „fastback“. A rozhodně neprohloupil! Sportovně skloněná záď totiž dodala zcela novému vozu originální, odvážnou a atraktivní podobu. Tato silueta je zároveň velmi aerodynamická, což je zárukou intenzivních zážitků z jízdy. Vůz si však ponechal svoji vyvýšenou pozici typickou pro SUV segment, která chrání podvozek a zároveň usnadňuje nastupování.
Prémiový interiér
Také v interiéru se odehrály zcela zásadní změny. Největším překvapením je Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Tento systém posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky velkolepé jednadvacetipalcové zakřivené plovoucí panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Zajímavý je také kompaktní sportovně laděný volant. Na něm jsou nově umístěny ovládací prvky se schopností rozpoznat prsty řidiče. A pochvalu si zaslouží i ergonomicky tvarovaná sedadla, která mohou být odvětrávaná a masážní. Úplnou novinkou v rámci modelové řady Peugeot jsou adaptivní boční opěrky předních sedadel, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího.
Tichý šepot
Pod kapotou elektromobilu Peugeot E-3008 tichounce vrní elektromotor. Elektrická verze se dodává v několika variantách: 210, 320 nebo 230 koní, s dojezdem 524 nebo 680 km a jako dvoukolka či čtyřkolka. Pro dosažení této bezpochyby slušné porce bezemisních kilometrů používá Peugeot E-3008 velkou vysokonapěťovou baterii o kapacitě 98 kWh. Její nabití přitom netrvá o nic déle než u menších baterií. Z 20 na 80 procent se dá pomocí rychlodobíječky dobít za necelou půlhodinku.
Dobíjení nechte na něm
Nemáte-li kde dobíjet či pokud vám elektrický pohon nevyhovuje, můžete si pořídit benzínový hybridní vůz. Jeho pohonný systém je tvořen benzínovým tříválcem PureTech, kompaktní baterií a dvouspojkovou automatickou převodovkou, do které je zabudován maličký elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí výhradně za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách a snižuje spotřebu paliva až o 15 % v porovnání s klasickým spalovacím motorem. Zapínání či vypínání elektrického motoru neřešíte, a ani nemůžete. To totiž kompletně řídí elektronika. Dělá to ovšem tak dobře, že vůz umí ve městě jezdit až 50 % času v plně elektrickém režimu s nulovými emisemi.
Napůl cesty
Třetí volbou v modelové řadě 3008 je plug-in hybrid. Ten spojuje benzínový a elektrický motor, jejichž celkový výkon dosahuje 195 koní. Baterie je podstatně větší než u hybridního vozu, umožní tak dojezd na elektřinu asi 85 kilometrů. Kombinovaná spotřeba vozidla se pohybuje kolem jednoho litru na sto kilometrů, emise jsou pak pouze 20 gramů na kilometr. Dobíjení vozu vyřešíte pomocí palubní nabíječky a trvá přibližně dvě a půl hodiny.
Ekojízda plná zážitků
Každého řidiče hřeje pocit z používání vozu, který je ohleduplný k životnímu prostředí. Nicméně zážitky z jízdy nesmí chybět. V tomto ohledu vás nový Peugeot 3008 určitě nezklame. Nabízí například jedinečnou jízdní dynamiku, okamžité zrychlení či čtyři režimy jízdy, mezi nimi i módy Sport či 4WD. Nad tím, abyste si radost z řízení náležitě vychutnali, dohlíží armáda nejmodernějších asistenčních systémů. Zahrnuje například sledování mrtvého úhlu s dosahem až 75 metrů, funkce Hill Assist Descent Control a Advanced Grip Control, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go či poloautomatickou změnu jízdního pruhu. O váš dokonalý přehled se pak postará systém Peugeot VisioPark 3 s jeho čtyřmi kamerami zabírajícími 360° a s dvanácti senzory.
Zdroj: Peugeot