Šokující vzkříšení dieselové osobní dodávky vzbuzuje nadšení i obavy

 Auto-Moto 
09. února 2024 15:30 / Ema Maxová
  0
📷
6 fotografií v galerii
Možnost objednávání tohoto populárního modelu bohužel dlouho nepotrvá Peugeot
Není to tak dávno, kdy k obrovskému zklamání českých motoristů zmizel z ceníků Peugeotu model Rifter. Nekonečně praktická osobní dodávka, která dokázala splnit veškeré potřeby aktivních klientů, rodin, chalupářů, řemeslníků, ale i firem jakékoli velikosti, byla najednou pryč. Na vině byly požadavky Evropské unie. Ty totiž nastavily tak přísný limit průměrných koncernových emisí, že se dal splnit jen s pomocí drastických opatření.

Jedním z opatření bylo to, že už před dvěma lety Peugeot kompletně zařízl naftové osobní dodávky. Zdálo se, že není cesty zpět. Zpráva o návratu osobní verze Rifter s osvědčeným dieselovým agregátem o objemu 1,5 litru a výkonu 130 koní tak způsobila na české automobilové scéně naprostý šok. Navíc se tato staronová motorizace dodává do atraktivních faceliftovaných verzí. Úplně nejlepší zprávou je však to, že ceny jsou více než příznivé.

Čekáte, že přijde nějaké „ale“? Tušíte správně. Emisní normy se nezmírní, spíš naopak. Znamená to tedy, že dieselový osobní Rifter pravděpodobně nebude v nabídce Peugeotu dlouho. Pravděpodobně se bude jednat o krátkodobé a lokální rozvolnění celosvětové politiky Peugeotu. Dle našich odhadů zanedlouho z nabídky dealerů opět zmizí a tentokrát už zřejmě nadobro. Takže chcete-li si stát jedním z posledních majitelů dieselového osobního Riftera, musíte si pospíšit.

Peugeot Rifter má za sebou velice turbulentní historii. Pojďme si ji připomenout: Peugeot Rifter byl na český trh uveden v září 2018 a přinesl do světa osobních dodávek Peugeot mnoho změn. Zavedl například i-Cockpit, stylovou verzi GT Line či nové asistenční systémy jako Advanced Grip Control. Jeho popularita raketově rostla. Už rok po uvedení se prodával nejlíp ze všech čtyř zástupců značky Peugeot v segmentu C. V roce 2020 zašel ještě dál a stal se třetí nejprodávanější kompaktní osobní dodávkou v Česku. Tímto rokem ovšem zlatý věk modelu Rifter skončil a následoval krutý pád na samé dno. Tam ho poslal nejdřív covidový výpadek prodejů a následně čipová krize. Emisní politika EU pak jeho sešup kompletně završila. Čest osobních dodávek se spalovacím motorem hájila pro Česko specifická verze s homologací N1, která byla stále dostupná s dieselovým pohonem. Ta ovšem prodejní kariéru oblíbené osobní dodávky nezachránila. 

Opravdovou naději na opětovný vzestup dostal Rifter až teď, a to zejména díky skvělým akčním cenám. Posuďte sami:

  • RIFTER ALLURE BlueHDi 100 S&S MAN6 za 595 000 Kč
  • RIFTER GT BlueHDi 130 S&S EAT8 za 725 000 Kč
  • RIakčFTER LONG ALLURE BlueHDi 130 S&S MAN6 za 650 000 Kč
  • RIFTER LONG GT BlueHDi 130 S&S EAT8 za 750 000 Kč

Také modely s homologací N1 jsou stále v prodeji, přičemž i ty jsou nabízeny za zvýhodněné ceny, a to od 525 000 Kč v případě verze RIFTER ACTIVE PureTech 110 S&S MAN6. Za prodlouženou délku si klient připlatí 25 000 Kč. 

Cenové zvýhodnění zasáhlo kompletní řadu, tedy i 100% elektromobil e-Rifter. Ten má ve verzi ALLURE 100 kW s baterií o užitečné kapacitě 50 kWh akční cenovku 875 000 Kč, což představuje oproti stálému ceníku zvýhodnění o 170 000 Kč, u úrovně výbavy GT se dokonce jedná o více než 200 000 Kč!

Zdroj: Peugeot

Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Móda a kultura: Jak kulturní rozmanitost ovlivňuje módní trendy?

Styl

Stylová města Itálie, která stojí za návštěvu

Dům a zahrada

Jak efektivně odstranit starý nátěr ze dřeva a co k tomu použít