Společnost Dyson investuje během pěti let 2,75 miliardy liber, stroje této značky se budou vylepšovat samy

 Komerční sdělení 
05. prosince 2022 18:08 / Lucie Wirthová
  0
📷
5 fotografií v galerii
Produkty Dyson jsou stále chytřejší díky využití nesčetného množství senzorů, elektroniky či řídicích systémů. Dyson
Inženýři britské firmy Dyson pracují na nové generaci inteligentních sebezdokonalujících se výrobků. Tato technologická společnost se nachází uprostřed realizace svého investičního plánu ve výši 2,75 miliardy liber, který se bude týkat především nových technologií. Dyson staví software a konektivitu do popředí své budoucí produktové řady. „Společnost zároveň buduje svůj tým zaměřený na software,“ prozrazuje hlavní inženýr Jake Dyson v novém videu. Vysvětluje, že vědecké pokroky usnadní život zák

Produkty Dyson jsou stále chytřejší díky využití nesčetného množství senzorů, elektroniky či řídicích systémů. Za to vděčí desetinásobnému nárůstu počtu vývojářů softwaru od roku 2012 a společnost Dyson je i nadále odhodlána rozšiřovat své týmy po celém světě.

A co je hlavním cílem této strategie? Čím déle budete nějaký Dyson přístroj vlastnit, tím chytřejší bude, a to díky schopnosti identifikovat problémy, řešit je a opravit – dříve, než si všimnete, že je něco špatně... „Nehledáme v softwarech a konektivitě žádné triky. Chceme lidem jednoduše usnadnit život. Postaráme se o váš produkt, aniž byste museli hnout prstem,“ říká hlavní inženýr Jake Dyson. Dodává, že cestu, jak toho dosáhnout, vidí v dalších 15 letech investování do laboratoří a vědeckých kampusů ve Velké Británii, Singapuru, na Filipínách a v Polsku, v nichž se rozšiřují týmy inženýrů pracujících na přísně tajných inteligentních technologiích.

Díky tomuto důrazu na technologii mohou stroje Dyson zviditelnit neviditelné. Například čističky Dyson snímají a zachycují znečištění, informují majitele o kvalitě vzduchu v jejich domovech a slouží jako podklad pro vývoj budoucích výrobků. Nejnovější vysavač Dyson počítá a měří mikroskopické částice a poskytuje uživateli přesné vyhodnocení o přítomných nečistotách, zároveň indikuje místa s výskytem prachu – to je obrovský skok oproti mechanickým výrobkům Dysonu před 10 lety.

V uplynulých letech společnost Dyson rozšířila tým zabývající se softwarem a konektivitou na více než desetinásobek původní velikosti. Tento růst odráží zaměření společnosti Dyson na rozvoj „inteligence“ přístrojů této značky. Technici tvoří společně významnou stále se rostoucí část celého inženýrského týmu společnosti. Až 45 % inženýrů na začátku kariéry ve společnosti Dyson pracovalo v týmech zaměřených na software.

Desetiletá cesta za softwarem

Dříve se software týkal jen ovládání jednotlivých komponentů, nyní je důležitý pro všechny funkce techniky Dyson. Vestavěný software, vývoj aplikací a cloudu, strojové učení nebo umělá inteligence ve výrobcích Dyson umožňují provádět sofistikované úkony nad rámec mechaniky, což je hlavní oblast, v níž se firma za posledních 10 let rozvíjela. U prvního vysavače Dyson jste mohli pouze zapnout motor, nyní vás informuje o výdrži baterie a upravuje spotřebu energie v závislosti na typu podlahy pomocí vestavěných senzorů, elektronického hardwaru a softwaru.

Příkladem velkého pokroku je například robotický vysavač Dyson 360 Heurist, se kterým už spotřebitelé nemusí chodit po bytě a vysávat sami – robot to udělá za ně. Skvělou novinkou je také aplikace MyDyson, která majitelům zařízení Dyson přináší užitečné informace o jejich domácnosti. Společnost Dyson následně sbírá důležitá data o znečištění po celém světě a ta jsou základem pro získávání nových poznatků v oblasti čištění vzduchu.

Roland Krueger, výkonný ředitel společnosti Dyson, říká: ,,Firma Dyson je uprostřed realizace svého pětiletého investičního plánu ve výši 2,75 miliardy liber a expanduje ve Velké Británii, Singapuru, Asii, Evropě a Americe. V listopadu 2020 jsme oznámili, že investujeme do nových technologií, jako jsou skladování energie, robotika, strojové učení a e-commerce. Svůj slib nyní plníme. Tyto investice položí základy pro rozšíření řad našich výrobků a umožní vývoj zcela nových oblastí produktů z dílny Dyson. Naše ,,cesta k digitalizaci" se zaměřením na softwarové dovednosti napříč celou společností je klíčovým prvkem těchto investic a bude mít zásadní význam pro napsání nové kapitoly společnosti Dyson.“

Cíle a plány společnosti Dyson v kostce:

  • Hlavní inženýr Jake Dyson informoval o pětiletém investičním plánuje výši 2,75 miliardy liber. Zahrnuje samovylepšující se produkty využívající software a konektivitu k řešení problémů u přístroje Dyson ještě předtím, než ji majitel zjistí.
  • Do roku 2025 chce Dyson zdvojnásobit portfolio svých výrobků, u nichž klíčovou roli hraje elektronický hardware, software a konektivita.
  • Dyson se zaměří na posílení týmů softwarových vývojářů a datových vědců, čímž bude pokračovat v rozšiřování týmů technických odborníků, jež za deset let znamenaly až desetinásobný nárůst
  • Softwaroví vývojáři a datoví vědci společnosti Dyson pod vedením Jakea Dysona pracují na nové generaci chytrých produktů, které by měly vzniknout za 10-15 let.
  • Přesné celosvětové údaje o kvalitě ovzduší přes aplikaci MyDyson umožňují mapovat výskyt znečištění a událostí, jakou jsou třeba požáry, které mají globálně největší negativní dopady na životní prostředí.

Příklady využití chytré technologie: Monitorování znečištění

Před šesti lety společnost Dyson představila svůj první čisticí ventilátor a umožnila tak spotřebitelům sledovat kvalitu vzduchu v jejich domácnosti v reálném čase, a to na obrazovce a v aplikaci. Od té doby tyto přístroje shromažďují údaje o znečištění vnitřního prostředí z celého světa, což je vedle pochopení kvality vzduchu v domácnosti hnacím motorem při vývoji nové generace přístrojů. Inženýři společnosti Dyson využívají nasbíraná data, snímaná více než 4 miliony chytrých čističek Dyson, k mapování kvality vzduchu v interiéru po celém světě. Živé sledování připojených přístrojů umožňuje společnosti Dyson analyzovat události spojené se znečištěním. Inženýři společnosti Dyson věří, že jako první a jediní na světě jsou schopni na základě údajů o kvalitě ovzduší z čističek Dyson upozornit lidi na znečištění v jejich okolí, například při požáru nebo písečné bouři. Každý den je do sídla Dyson odesláno 200 milionů signálů o kvalitě ovzduší z čističek, které slouží jako informace pro budoucí výzkum a vzdělávání v oblasti působení nečistot na člověka.

Připravovaná sluchátka Dyson Zone budou tuto technologii využívat k monitorování a čištění vzduchu ve vašem osobním prostoru na cestách. Aplikace MyDyson propojená se sluchátky bude poskytovat údaje o kvalitě ovzduší a hluku v reálném čase. Dále přinese týdenní zprávy o trendech kvality vzduchu, což pomůže informovat majitele, že by měl přijmout smysluplná opatření proti znečištění.

Vedle vývoje produktů spolupracuje společnost Dyson s výzkumnými institucemi a akademickými pracovišti s cílem zlepšit globální porozumění kvalitě ovzduší v celosvětovém měřítku. V roce 2019 vyvinuli inženýři společnosti Dyson pro projekt Breathe London Wearables batoh Dyson pro měření kvality ovzduší. Byl vybavený senzory částic a plynů, GPS a baterií a nosilo ho 250 školáků, kteří sledovali vystavení se znečištění ovzduší na cestách do školy a ze školy ulicemi Londýna. Díky tomu až 31 % zúčastněných dětí změnilo svou cestu do školy, aby se vyhnulo znečištění znečištění. Chytré batohy se v současné době používají v zemích subsaharské Afriky, v Ghaně, Malawi, Nigérii, Jihoafrické republice, Tanzanii, Ugandě a Zimbabwe, v rámci projektu CAPPA, který vede institut Queen Mary University v Londýně a jehož cílem je zmapovat četnost astmatu u afrických dětí.

Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Móda a kultura: Jak kulturní rozmanitost ovlivňuje módní trendy?

Styl

Nejlepší ekologické triky v kuchyni zvládaly naše babičky, dnes je používají i mladí kuchaři. Udělejte...

Dům a zahrada

Jak efektivně odstranit starý nátěr ze dřeva a co k tomu použít