Na letecké show byl po dvanácti letech k vidění extrémně vzácný stroj. Ruská experimentální stíhačka
Na ruské letecké show se ukázal skutečně unikátní letoun. Stíhačka Suchoj Su-47 je jedním z několika málo letounů na světě, který má takzvanou negativní geometrii křídel, která extrémním způsobem zvyšuje manévrovatelnost letounu při nízkých rychlostech.
Suchoj Su-47 je jedním ze dvou známých letounů, který byl postaven technologií obrácených křídel směrem dopředu. Podobný letoun s názvem X-29 postavili také Američané, ale ani v jednom z případů nedošlo k sériové výrobě.
Ruský Suchoj se počátkem tohoto týdne objevil na letecké show a výstavě MAKS-2019 na mezinárodním letišti Žukovskij, poté co byl vyvezen po dvanácti letech z hangáru, kde je dlouhodobě uskladněn.
Tento dvoumotorový experimentální stroj byl díky negativní geometrii křídel a vektorování tahu motorů skutečným technologickým skvostem. Po pádu Sovětského svazu však nebyly peníze na další vývoj a dotažení k sériové výrobě.
Jak ruský, tak i americký stroj s obrácenými křídly vyžadoval složité počítačové systémy pro vzlet a také použití kompozitních materiálů, aby se vůbec odlepil od země. Su-47 Berkut měl vzniknout za účelem náhrady tehdejších ruských námořních palubních stíhaček. Dále čtěte: (První nadzvukový dopravní letoun byl vyroben v SSSR. Promění se v muzeum).