Peugeot získal podeváté v historii ocenění za design, tentokrát s novým SUV fastbackem 3008

 Auto-Moto 
15. dubna 2024 11:23 / Ema Maxová
  0
📷
6 fotografií v galerii
SUV fastback je zcela nová silueta, designéři to ocenili Peugeot
Vnímání krásy je abstraktní a nesmírně komplikovaná záležitost, kterou se zabývaly všechny lidské civilizace. Už před mnoha stovkami let se antičtí filosofové snažili krásu definovat matematickými metodami. Za nejcennější hodnotou z hlediska krásy byla tenkrát považována souměrnost. I v renesanci se krása spojovala hlavně se symetrií a harmonií.

Jenže to, co jednomu může připadat souměrné a dokonalé, jiný považuje za banální a nudné. Stejné je to i s hodnocením designu, zejména co se týče toho automobilového. Umírněné, uhlazené tvary a linie nikoho nenadchnou. Moc hranatých či naopak moc oblých ploch automobilovému designu škodí. Příliš originální a výrazné prvky se zase brzy omrzí. Jak tedy navrhnout automobil s nadčasovým designem? Nesmí šokovat ani nudit a musí být v extrémně početné konkurenci nepřehlédnutelný.

Otázku, zda se design auta podařil, či ne, posuzuje už od roku 1955 designové centrum se sídlem v německém Essenu. Tato instituce uděluje mezinárodně uznávaná ocenění Red Dot Design Award. Funguje to tak, že výrobci automobilů (ale i jiných produktů, u kterých se hodnotí design) přihlásí svůj výrobek do soutěže. Odborná porota to posoudí a následně vyhlásí výsledky. Ty jsou každoročně oznamovány ve slavnostním ceremoniálu a jsou mnoha firmami netrpělivě očekávány.

Letos si prestižní ocenění Red Dot Award v kategorii „Produktový design“. odnesl nový Peugeot E-3008 zaujal. O své výjimečnosti přesvědčil 39člennou mezinárodní odbornou porotu. Model Peugeot 3008 získal toto ocenění už i v minulé generaci, která přišla na trh v roce 2017. Celkově značka Peugeot vyhrála cenu za design podeváté ve své historii. Red Dot Award byl tak pro Peugeot útěchou poté, co mu nepodařilo z pozice finalisty Evropského auta roku postoupit na nejvyšší příčku. Cenu za design už si však ujít nenechal, z čehož se radoval hlavně jeho šéfdesignér Matthias Hossann: „Těší mě, že nový design vozu Peugeot E-3008 získal ocenění Red Dot Award. Peugeot E-3008 v sobě spojuje kreativitu a odvahu značky Peugeot a ztělesňuje veškeré její hodnoty. Přepracovat model Peugeot 3008 znamenalo modernizovat jeho image a sladit dynamický design a optimální efektivitu díky siluetě fastback. Toto ocenění dokazuje, že se kreativita našeho týmu vyplatila.“

A jaké jsou nejsilnější designové zbraně nového modelu? Zejména moderní a efektivní exteriér. Přední část vozu, která zahrnuje kompletně přepracované světlomety a masku chladiče koncipovanou kolem znaku Peugeot. Díky postupně odstíněné barvě splývají tyto prvky s karoserií. Kompaktní světlomety s novou technologií Pixel LED jsou zabudovány do tenkého pásu obepínajícího celou přední část a automaticky přizpůsobují světelný paprsek podmínkám na silnici, čímž zajišťují optimální viditelnost. Dokonale vyvážené proporce dodávají vozu Peugeot E-3008 ladný tvar, a vůz je tak jedním z nejkompaktnějších v kategorii 100% elektrických SUV segmentu C, a přitom nabízí dostatek prostoru pro cestující i zavazadla.

Velmi impozantní designové prvky najdete i v interiéru vozu. Nový Peugeot E-3008 je prvním modelem značky, který je vybaven novým systémem Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Plovoucí 21palcová panoramatická obrazovka s vysokým rozlišením vytváří na palubě vzrušující a sofistikovaný vizuální efekt. Je do ní zabudován digitální přístrojový panel a velký centrální dotykový displej. LED ambientní osvětlení, které lze přizpůsobit v osmi různých barvách, se odráží v elegantním dekorativním obložení z hliníku, které sahá po celé šířce palubní desky a výplní dveří.

Nový Peugeot 3008 bude na český trh uveden v polovině roku. Budeme tak moci jeho oceněný design posoudit na vlastní oči.

Zdroj: Peugeot

Témata: auto, moto, Peugeot
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Letošního Psího dne v Praze se opět zúčastní i známé tváře. Osobně můžete potkat třeba Helenu...

Styl

Střeva jsou klíčovým orgánem pro naši imunitu. Mnoho chronických nemocí má původ ve střevech

Tech

Vím, že nic nevím, přiznávají motoristé. Chtějí to ale změnit