Budoucnost vlakové dopravy: První vodíkem poháněný vlak na světě má nulové emise
V Německu měl nedávno premiéru vůbec první vodíkem poháněný vlak na světě, který má nulové emise.
Přestože značná část světových železnic prošla elektrifikací, stále existuje obrovské množství tratí, které elektřinu nemají a po nich může jezdit pouze lokomotiva poháněná dieselovým motorem. Tyto lokomotivy jsou však velmi hlučné a do ovzduší vypouštějí množství emisí škodlivých plynů.
Pro pohon těžkých vlakových souprav ale zatím neexistovala adekvátní náhražka, která by dokázala uspokojit jejich provoz. Zásadní změnou by mohl být první vodíkem poháněný vlak na světě Alstom Corado, který měl premiéru v sousedním Německu.
Dvojice těchto unikátních vlakových souprav začala jezdit na stokilometrovém úseku mezi městy Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervörde a Buxtehude, kde má nahradit staré dieselové lokomotivy.
Obrovskou výhodou tohoto vlaku jsou především nulové emise, protože jediné co vlak do přírody uvolňuje, je čistá voda. Provoz těchto vlaků je také o poznání tišší, než je tomu u hlučných dieselových lokomotiv.
Plně načerpaný vlak vodíkem dokáže ujet vzdálenost až tisíc kilometrů při rychlosti až 140 km/h. Vlaky budou vodík zatím čerpat z mobilní pumpy u stanice Bremervörde. Do roku 2021 má na trati vzniknout stálá stanice a přibýt dalších čtrnáct vodíkových vlaků. Dále čtěte: (Jedním z nejekologičtějších hybridních kamionů světa je Shell Starship).