Americké námořnictvo odhalilo plány na svůj nový stíhač. Tryskové letadlo bude létat po boku robotických strojů

 Letectví 
06. dubna 2021 12:16 / Mirka Malá
  2
📷
2 fotografie v galerii
Budoucnost je v nepilotovaných strojích U.S. Navy
Americké námořnictvo rozpracovalo své plány na nahrazení stíhaček Super Hornet F / A-18E / F s tím, že příští úderný stíhač této služby bude s největší pravděpodobností pilotovaným strojem. Tryskové letadlo pravděpodobně bude létat po boku robotických strojů.

"Jak se na to díváme právě teď, projekt Letecké dominance nové generace (NGAD) je rodina systémů, která má jako svůj hlavní bod platformu F / A-XX - která může nebo nemusí být obsazena. Je to pevná část rodiny systémů letecké nadvlády nové generace,“ uvedl kontradmirál Gregory Harris.

Hornety jdou do důchodu

F / A-18E / F Super Hornet dominuje úderné stíhací flotile námořnictva a mohou provádět jak stíhací, tak útočné mise. Ačkoliv námořnictvo kupuje údernou stíhačku F-35C, kupuje pouze tolik letadel, aby nahradilo jednu nebo dvě ze čtyř úderných stíhacích perutí na nasazenou letadlovou loď. Námořnictvo věří, že v příštím desetiletí musí nahradit Hornety i jeho elektronickou variantu EA-18G Growler.

To znamená, že nová stíhačka námořnictva v projektu NGAD, která by byla pilotovaná, by byla už součástí rodiny systému, který zahrnuje jak pilotované, tak bezpilotní stroje. Ty bezpilotní by mohly působit jako letící raketové nosiče a spojit se s pilotovanou stíhačkou, což by zvýšilo celkovou leteckou palebnou sílu.

Námořnictvo proto usiluje o to mít 60 % bezpilotních strojů a 40 % pilotovaných stíhaček. Drony mohou totiž být také nasazeny v elektronickém boji a převzít roli systému včasného varování proti případnému útoku.

Více dronů znamená více levnějších strojů na letadlové lodi

Dalším z možných důvodů přechodu na drony by mohl být celkový větší počet strojů na letadlových lodích.

Dnešní letadlové lodě obvykle vyrážejí na moře s přibližně 76 letadly a vrtulníky. Během studené války to bylo někdy až 90 letadel. Nyní by letadlové lodě mohly snadno nasadit drony v daleko větším počtu, v závislosti na velikosti a ceně takového dronu. Výsledkem by byla větší letka s většími schopnostmi.

Pokud si chce námořnictvo udržet své letadlové lodě, musí do dronů těžce investovat. Náklady na letadlové lodě jsou extrémně vysoké. Například letadlová loď třídy Geralda R. Forda stojí kolem 12 miliard dolarů a 44 stíhaček pak dalších 100 milionů dolarů každá.

Pak jsou tu ještě podpůrná letadla za 1,5 miliardy dolarů, jako je vzdušné velitelské a řídicí letadlo E-2D Hawkeye, připravovaný tanker MQ-25A Stingray, vrtulník MH-60 Seahawk a transportní CMV-22 Osprey. Doprovod letadlové lodi - obvykle křižník s řízenými střelami, dva nebo tři torpédoborce s řízenými střelami a útočná ponorka s jaderným pohonem, to vše je dalších 10 miliard dolarů.

Bezpilotní letadla tak představují nejlepší šanci námořnictva na snížení raketově rostoucích nákladů. Dále čtěte: Nádherná a nejnovější generace vesmírných lodí, která vás vezme do vesmíru.

Reklama
Nejčtenější články
Reklama

Mohlo by vás zajímat

Celebrity

Hollywoodský glamour: Odhalení módních trendů celebrit

Styl

Pět věcí, které ženám ničí orgasmus. Prostě se jich zbavte

Tech

I detektor lži se dá podvést. Víte, jak funguje, a dokázali byste ho obelhat?